Wat zijn de eisen voor een simpel crm systeem? Met als doel kleine ondernemers krachtige tools te geven. Dan kijken we expliciet naar de beste of de meeste functies, die misschien voor grote bedrijven wel essentieel zijn. Laten we eens kijken waar zo’n simpel crm aan moet voldoen.
Als we kijken naar de wereld van CRM systemen, en dat is iets waar de gemiddelde ondernemer totaal geen behoefte aan heeft, dan zien we dat de meeste systemen of groot en complex zijn. Of dat ze steeds groter en complexer worden. Wij maken altijd de analogie met Microsoft Excel, de meeste gebruikers zullen niet meer dan 5% van de functies gebruiken, alhoewel 1% realistischer is. Die trend zie je ook met crm systemen, die zijn vaak alles behalve simpel. Laat staan dat ze de focus leggen op kleine bedrijven en ook nog eens betaalbaar zijn.
Waar moet een simpel crm aan voldoen?
Dat wil zeggen, simpel in gebruik, niet te complex, je kan er eenvoudig al je data in kwijt. En het mag niet een fortuin kosten. Dat zijn voor een kleine ondernemer toch echt belangrijke eisen voor een simpel crm systeem. Als we dat op een rijtje zetten komen we op de volgende eisen voor een simpel crm:
- Eenvoudig in gebruik
- Betaalbaar
- Overzichtelijk
- Niet te complex
- Als extra, een moderne look
Veel gebruikers zullen genoeg hebben aan een simpel crm systeem als vervanging van een traditioneel notitieboekje gecombineerd met een adresboek. Zou kan je contacten noteren, taken opschrijven, gespreksverslagen maken, data ordenen en samenwerken met collega’s.
Het is eigenlijk bijzonder dat een van de grote pakketten niet een simpele versie maakt, maar waarschijnlijk schieten ze zichzelf daarmee in de voet. En blijven ze daarom bij hun grote en complexe
Betaalbaar