Gedurende mijn studie was The Blue Ocean Strategy uit 2005 een van mijn favoriete management boeken. Het dekte de lading van veel wat wij in de collegebanken leerden. En je ging er door op een anderen manier naar bedrijven kijken. Vooral het feit om niet frontaal de aanval aan te gaan, maar juist een unieke insteek te zoeken waar je als bedrijf het verschil kan maken, sprak mij van het eerste begin aan.
De opvolger, Blue Ocean Shift, beloofd weer net zoveel waardevolle inzichten als het eerste deel van Chan Kim en Renée Mauborgne.
Blue Ocean Shift
Het boek wordt beschreven als “de onmisbare gids om u, uw team en uw organisatie naar nieuwe hoogten van vertrouwen, marktcreatie en groei te brengen.” Het stond op de bestsellerlijsten van de New York Times, Wall Street Journal en USA Today.
Blue Ocean Shift gaat verder waar de originele Blue Ocean Strategy stopte en blijft bedrijven, van startups tot multinationals, naar winstgevende markten leiden. Het doel is nog steeds niet om vast te komen zitten in een rode oceaan vol concurrentie. Maar om uw eigen nieuwe Blue Ocean van kansen en winstgevendheid te creëren.
Wordt vervolgd maar waarom lees je het niet alvast zelf?
Het is een aanrader.
Zou jij er hetzelfde uithalen?
Laat het ons weten!
Leave a Reply